Gratis fragt til pakkeshop ved køb over 700 Kr.  Tillæg ved hjemmelevering 29 Kr.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.frydendahls.dk
www.frydendahls.dk ejes af Frydendahls.dk, CVR-nr. 41057785, adresse Tvedvej 79, 5700 Svendborg, tlf. 61727827, e-mailadresse Info@frydendahls.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.frydendahls.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 

Vi tager forbehold for trykfejl, prisstigninger og udsolgte varer.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, Visa, Visa debet og bankoverførsel.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Fragtpriser:
Levering til pakkeshop 45kr
Levering til adressen 79kr
Gratis fragt til pakkeshop ved køb på minimum 700kr*
*Tillæg for levering på adressen 29kr

**Gratis fragt gælder ikke for erhverv og tunge forsendelser, der kræver pallefragt. Pallefragt koster 299kr.

Ved erhvervskøb i større mængder gives specifikt tilbud på fragt.

Vi bestræber os på at ekspedere webordrer fra dag til dag, dog kan der være pres på i højtiderne og du må beregne ekstra leveringstid. Det samme gælder ved udsolgte varer eller leveringssvigt, hvor du vil blive kontaktet omkring ny forventet leveringstid. Vi kan desværre ikke garantere en bestemt leveringsdato, da forsinkelser kan opstå hos fragtfirmaet, som er ude af vores hænder. Hvis du skal bruge din ordre en bestemt dag eller det er en hasteordre, så skriv det i kommentarfeltet eller ved hasteordrer, kontakt os på 61 727 827. Vi gør altid vores bedste for at efterkomme jeres ønsker så vidt muligt.
Bemærk at levering til hjemmeadressen i weekenden ikke er muligt, dog levering til pakkeshop om lørdagen.

Vi leverer varerne med BRING, DAO 365 eller du kan afhente dem.
Vi leverer til Danmark.

Fortrydelsesret

Bemærk: Nedenstående beskrivelse af fortrydelsesret gælder ikke fødevarer. Hvis du ikke er tilfreds med et produkt, som du har købt hos os, hører vi meget gerne fra dig - men den almindelig fortrydelsesret gælder altså ikke fødevarer.

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Frydendahls.dk, Tvedvej 79, 5700 Svendborg, 61727827, Info@frydendahls.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Bemærk! Vi tager ikke fødevarer retur.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Tvedvej 79, 5700 Svendborg uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.

Bemærk! Vi tager ikke fødevarer retur.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Info@frydendahls.dk.